Wednesday, June 25, 2008

Kar Kui's Death Anniversary

30th June 1993.
he died in japan. leaving behind his family, loved ones and Beyond.
15 years ltr, we still missed him.

喜欢Beyond是在1996年。
去年到了香港去拜祭他,因为我答应了自己,也答应了他,我考完最后一张卷子就去香港看他。
在坟场的山脚下,泪水已经开始流。慢慢地把上山,看见了他的坟墓,我接近了崩溃状。
我忍着,不要让自己失控。
把花放下,我开始崩溃。胡言乱语地说了一堆,哭得像个小孩。伤心死了。
我告诉他,是他的音乐把我从鬼门关拉回来。
我告诉他,如果没有他的音乐陪着我度过那段低潮,我想我也不会在这里。
我告诉他,是他的音乐给我无限的力量,对生命充满希望。
我告诉他,是他的音乐让我有勇气面对人生,是他的音乐让我觉得世界是充满爱的。
我答应他,我会好好地珍惜生命的每一刻,珍惜身边的所有人。

祭拜家驹后,我到了他们的“二楼后座”录音室。
很旧的一个地方。
到了那里,徘徊了很久。
one auntie from nxt door asked “你们找谁?”
我告诉她我们找到了。她笑了笑,然后说“有一个在里面,你可以按电铃。”
我并没有这么做。我只是在外面拍了照,然后就离开了。
不想吵他们,只是想看一看家驹曾经工作的地方。

然后走了很久,到了二手唱片行,买了他们很久以前的cd。
回到酒店,发现眼睛都哭肿了。

suddenly recalled all these cos someone mentioned dat Mayday is like Beyond then.
i definitely agree dat Mayday is one of the better bands around in mando pop now.
talented lead singer, 写了很多好歌,也启发了我们对人生的目标和希望。
but, sorry to say, they r no where like Beyond in those days.
every band noes dat Beyond is one of the 始祖of chinese bands.
in those days, ppl stereotype bands as chained smokers, alcoholics, rowdy gangsters w tattoos, heavy metal music........
nobody accepted them in the chinese world.
thats y they went japan.
thats y Kar Kui died.
Beyond changed the chinese world by changing ppl's concept abt bands.
everyone respects them.
Mayday sang "paradise" on their “离开地球表面”concert, as a respect to Beyond.
i was in tears when i heard dat. everyone turned n looked at me when they heard ah shin sang the song.

i will nv b who i am if not for Beyond's music.
音乐的力量。
even now, i still look for strength in their music.
now u noe y i can sing 海阔天空so well?
cos they r my strength.

No comments: